برای آشنایی بیشتر با این سامانه، دریافت مشاوره و همچنین دسترسی به دمو با ما تماس بگیرید.
برای آشنایی بیشتر با این سامانه، دریافت مشاوره و همچنین دسترسی به دمو با ما تماس بگیرید.
هیگل چیست
هیگل چیست
هیگل، راهکاری است آنلاین برای آسان و دردسترس کردن تمامی مراحل مربوط به مدیریت سطوح مختلف مراکز درمانی و آزمایشگاهی. همچنین به وسیله این سامانه، افراد نیازمند به خدمات درمانی و مراقبتی، قادرند تا خدمت مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و در کوتاهترین زمان ممکن دریافت نمایند.
اصطلاح تله مدیسن یا ارائه خدمات درمانی از راه دور، اشاره دارد به ارائه خدمات مراقبتی و پزشکی، هنگامی که تامین کننده خدمت و بیمار، به صورت فیزیکی در کنار هم حاضر نیستند.
این ابزار، مراقبتهای بهداشتی را در دسترس تر و مقرون به صرفهتر از گذشته کرده است و از طرفی باعث درگیری بیشتر بیماران در فرایند درمان میشود. از طرف دیگر، بیمارانی که از مراکز اصلی ارائه خدمات درمانی دور هستند، مانند افراد ساکن مناطق روستایی، اکنون میتوانند به صورت مجازی با پزشکان در ارتباط باشند.
به صورت کلی سه نوع از ارئه خدمات به صورت تله مدیسن وجود دارد:
- پزشکی تعاملی: پزشک و بیمار با استفاده از فناوریهای موجود و به صورت زنده با هم ارتباط برقرار میکنند.
- ذخیره و بازارسال: ارائه دهنده خدمت، اطلاعات بیمار را با پزشکی در موقعیت جغرافیایی دیگر، به اشتراک میگذارد.
- نظارت بیمار از راه دور: به مراقبان سلامت اجازه میدهد تا با استفاده از ابزارآلاتی مانند دستگاه فشار یا قند خون، از دور، اطلاعات حیاتی بیماران را کنترل کنند.
تلهمدیسن چگونه برپامیشود؟
در صورتی که یک پزشک، قصد داشته باشد به تنهایی آغاز به ارائه خدمات درمانی از راه دور نماید، علاوه بر مجوزهای قانونی، به صورت حداقلی به به یک نرمافزار ویدئوکنفرانس نیاز دارد.
تامینکنندگانی که نیاز به یک کلینیک مجازی پیچیده دارند، باید با توجه به جریان کاری فعلی خود، راهکار مناسب تله مدیسن را اختیار کنند. به طور معمول، این راهکارها باید حداقل دارای سیستم نوبتدهی هوشمند، پرونده سلامت بیمار و سیستم پرداخت و حسابداری مناسب باشند.
علاوه بر بحث نرمافزاری، گروههای ارائه کنندهی اینگونه خدمات باید دستخوش تغییرات عملیاتی شوند و به آییننامهها، موارد قانونی و جوانب وابسته به فناوری برپایی سیستم ارائه خدمات درمانی از راه دور، احاطه داشته باشند.
تلهمدیسن گونه اجرا میشود؟
تلهمدیسن به چند طریق مختلف اجرا میشود. پایهای ترین راه، یک تماس تصویری ساده است (درست همانطور که با اعضای خانواده و دوستانتان تماس میگیرید). از اصلیترین ملزومات این تماس تصویری امنیت و حفظ حریم شخصی بیمار میباشد.
در سطح بعدی، تلهمدیسن با استفاده از کیتهای درمان از راه دور اجرا میگردد. این کیتها شامل دستگاههای درمانی از راه دور، مثل ECG (الکتروکاردیوگراف) و دستگاه کنترل کنندهی علائم حیاتی، میشوند. همچنین دوربینهای دیجیتال با کیفیت بالا در اختیار پزشکان قرار میگیرد تا در صورت نیاز تصاویر دقیق را برای متخصصان ارسال نمایند.
در سطح آخر، نرمافزارهای قدرتمند تلهمدیسن قرار دارند، که اجازه هر کاری را، از ذخیره اطلاعات تا برقراری تماس تصویری، میدهند. به صورت کلی، در حال حاضر راههای خلاقانهی زیادی در عرصهی تلهمدیسن وجود دارد، که میتواند نیازهای گوناگون بیماران را رفع نماید.
[۱] https://vsee.com/what-is-telemedicine/#:~:text=Telemedicine%20refers%20to%20the%20practice,HIPAA%20compliant%20video%2Dconferencing%20tools.
مزایای تلهمدیسن چیست؟
تکنولوژی پیشرفته، دسترسی به تلهمدیسن را بسیار آسانتر کرده است، حتی برای افرادی که کار با تکنولوژی و کامپیوتر را به خوبی نمیدانند. بیماران میتوانند در عین سهولت، از طریق نرمافزارهای ارائه خدمات درمانی از راه دور، درخواست یک ملاقات مجازی با پزشک نمایند.
تلهمدیسن، مزایای فروانی را در اختیار بیماران و ارائهکنندگان خدمات درمانی، میگذارد؛ از جمله:
- راحتی
با استفاده از امکان به وجود آمده، بیمار نیازی به رانندگی به مطب پزشک، صبر کردن در اتاق انتظار و یا شرایط بعضاً سخت برای دریافت نوبت را، ندارد. او میتواند با آسودگی و در حالی که در اتاق خود نشسته است، با پزشکش ملاقات کند.
استفاده از اینگونه خدمات، برنامهی ارائهکنندهی خدمت و بیمار را، تا حد زیادی سازمان یافته تر از قبل میکند.
- کنترل بیماریهای عفونی
برای جلوگیری از شیوع بیماریهایی مثل کووید۱۹، آنفولانزا و سایر عوامل عفونی، پزشکان میتوانند با استفاده از ویزیت از راه دور، غربالگری مناسبی را از ابتلای احتمالی افراد به بیماریهای مسری به عمل آورند. همچنین این نوع از ویزیت، نیاز مراجعه حضوری بیمار را به درمانگاه یا مطب کم میکند.
- ارزیابی بهتر
تلهمدیسن میتواند به بعضی از پزشکان متخصص ارزیابی بهتری بدهد، زیرا آنها قادرند تا بیمار را در محیط خانه ببینند. برای مثال، متخصص آلرژی میتواند با مشاهده و بررسی محیط اطراف بیمار، سرنخهایی را برای یافتن منبع آلرژی وی بیابد.
- ارتباطات خانوادگی
به طور معمول، خوب است که هنگام ویزیت پزشک، یکی از اعضای خانواده بیمار کنار او باشد، تا در صورت نیاز، اطلاعات مهم را یادداشت کند یا بعضی سوالها را از پزشک بپرسد. اگر فرد مورد نظر، در جایی دور از محل زندگی بیمار باشد، با استفاده از ویزیت از راه دور، میتواند بیمار را همراهی نماید.
- مراقبتهای اولیه و مدیریت شرایط مزمن
ویزیتهای معمول با پزشکان مراقبتهای اولیه از جمله متخصصان پزشکی خانواده، طب داخلی و اطفال و همچنین قرارهای ملاقات با پزشکان متخصص در بیماریهای زمینهای و شرایط مزمن، برای سلامت یک خانواده ضروری هستند. سیستمهای تلهمدیسن امکان ارتباط با این دست از پزشکان راه آسانتر میکنند.
https://www.hopkinsmedicine.org/health/treatment-tests-and-therapies/benefits-of-telemedicine
- تله مدیسن چیست؟
-
اصطلاح تله مدیسن یا ارائه خدمات درمانی از راه دور، اشاره دارد به ارائه خدمات مراقبتی و پزشکی، هنگامی که تامین کننده خدمت و بیمار، به صورت فیزیکی در کنار هم حاضر نیستند.
این ابزار، مراقبتهای بهداشتی را در دسترس تر و مقرون به صرفهتر از گذشته کرده است و از طرفی باعث درگیری بیشتر بیماران در فرایند درمان میشود. از طرف دیگر، بیمارانی که از مراکز اصلی ارائه خدمات درمانی دور هستند، مانند افراد ساکن مناطق روستایی، اکنون میتوانند به صورت مجازی با پزشکان در ارتباط باشند.
به صورت کلی سه نوع از ارئه خدمات به صورت تله مدیسن وجود دارد:
- پزشکی تعاملی: پزشک و بیمار با استفاده از فناوریهای موجود و به صورت زنده با هم ارتباط برقرار میکنند.
- ذخیره و بازارسال: ارائه دهنده خدمت، اطلاعات بیمار را با پزشکی در موقعیت جغرافیایی دیگر، به اشتراک میگذارد.
- نظارت بیمار از راه دور: به مراقبان سلامت اجازه میدهد تا با استفاده از ابزارآلاتی مانند دستگاه فشار یا قند خون، از دور، اطلاعات حیاتی بیماران را کنترل کنند.
تلهمدیسن چگونه برپامیشود؟
در صورتی که یک پزشک، قصد داشته باشد به تنهایی آغاز به ارائه خدمات درمانی از راه دور نماید، علاوه بر مجوزهای قانونی، به صورت حداقلی به به یک نرمافزار ویدئوکنفرانس نیاز دارد.
تامینکنندگانی که نیاز به یک کلینیک مجازی پیچیده دارند، باید با توجه به جریان کاری فعلی خود، راهکار مناسب تله مدیسن را اختیار کنند. به طور معمول، این راهکارها باید حداقل دارای سیستم نوبتدهی هوشمند، پرونده سلامت بیمار و سیستم پرداخت و حسابداری مناسب باشند.
علاوه بر بحث نرمافزاری، گروههای ارائه کنندهی اینگونه خدمات باید دستخوش تغییرات عملیاتی شوند و به آییننامهها، موارد قانونی و جوانب وابسته به فناوری برپایی سیستم ارائه خدمات درمانی از راه دور، احاطه داشته باشند.
تلهمدیسن گونه اجرا میشود؟
تلهمدیسن به چند طریق مختلف اجرا میشود. پایهای ترین راه، یک تماس تصویری ساده است (درست همانطور که با اعضای خانواده و دوستانتان تماس میگیرید). از اصلیترین ملزومات این تماس تصویری امنیت و حفظ حریم شخصی بیمار میباشد.
در سطح بعدی، تلهمدیسن با استفاده از کیتهای درمان از راه دور اجرا میگردد. این کیتها شامل دستگاههای درمانی از راه دور، مثل ECG (الکتروکاردیوگراف) و دستگاه کنترل کنندهی علائم حیاتی، میشوند. همچنین دوربینهای دیجیتال با کیفیت بالا در اختیار پزشکان قرار میگیرد تا در صورت نیاز تصاویر دقیق را برای متخصصان ارسال نمایند.
در سطح آخر، نرمافزارهای قدرتمند تلهمدیسن قرار دارند، که اجازه هر کاری را، از ذخیره اطلاعات تا برقراری تماس تصویری، میدهند. به صورت کلی، در حال حاضر راههای خلاقانهی زیادی در عرصهی تلهمدیسن وجود دارد، که میتواند نیازهای گوناگون بیماران را رفع نماید.
[۱] https://vsee.com/what-is-telemedicine/#:~:text=Telemedicine%20refers%20to%20the%20practice,HIPAA%20compliant%20video%2Dconferencing%20tools.
- مزایای تله مدیسن
-
مزایای تلهمدیسن چیست؟
تکنولوژی پیشرفته، دسترسی به تلهمدیسن را بسیار آسانتر کرده است، حتی برای افرادی که کار با تکنولوژی و کامپیوتر را به خوبی نمیدانند. بیماران میتوانند در عین سهولت، از طریق نرمافزارهای ارائه خدمات درمانی از راه دور، درخواست یک ملاقات مجازی با پزشک نمایند.
تلهمدیسن، مزایای فروانی را در اختیار بیماران و ارائهکنندگان خدمات درمانی، میگذارد؛ از جمله:
- راحتی
با استفاده از امکان به وجود آمده، بیمار نیازی به رانندگی به مطب پزشک، صبر کردن در اتاق انتظار و یا شرایط بعضاً سخت برای دریافت نوبت را، ندارد. او میتواند با آسودگی و در حالی که در اتاق خود نشسته است، با پزشکش ملاقات کند.
استفاده از اینگونه خدمات، برنامهی ارائهکنندهی خدمت و بیمار را، تا حد زیادی سازمان یافته تر از قبل میکند.
- کنترل بیماریهای عفونی
برای جلوگیری از شیوع بیماریهایی مثل کووید۱۹، آنفولانزا و سایر عوامل عفونی، پزشکان میتوانند با استفاده از ویزیت از راه دور، غربالگری مناسبی را از ابتلای احتمالی افراد به بیماریهای مسری به عمل آورند. همچنین این نوع از ویزیت، نیاز مراجعه حضوری بیمار را به درمانگاه یا مطب کم میکند.
- ارزیابی بهتر
تلهمدیسن میتواند به بعضی از پزشکان متخصص ارزیابی بهتری بدهد، زیرا آنها قادرند تا بیمار را در محیط خانه ببینند. برای مثال، متخصص آلرژی میتواند با مشاهده و بررسی محیط اطراف بیمار، سرنخهایی را برای یافتن منبع آلرژی وی بیابد.
- ارتباطات خانوادگی
به طور معمول، خوب است که هنگام ویزیت پزشک، یکی از اعضای خانواده بیمار کنار او باشد، تا در صورت نیاز، اطلاعات مهم را یادداشت کند یا بعضی سوالها را از پزشک بپرسد. اگر فرد مورد نظر، در جایی دور از محل زندگی بیمار باشد، با استفاده از ویزیت از راه دور، میتواند بیمار را همراهی نماید.
- مراقبتهای اولیه و مدیریت شرایط مزمن
ویزیتهای معمول با پزشکان مراقبتهای اولیه از جمله متخصصان پزشکی خانواده، طب داخلی و اطفال و همچنین قرارهای ملاقات با پزشکان متخصص در بیماریهای زمینهای و شرایط مزمن، برای سلامت یک خانواده ضروری هستند. سیستمهای تلهمدیسن امکان ارتباط با این دست از پزشکان راه آسانتر میکنند.
https://www.hopkinsmedicine.org/health/treatment-tests-and-therapies/benefits-of-telemedicine
ویژگیهای هیگل:
- قابلیت نوبت دهی آنلاین و تلفنی
- ارائه گزارش مالی دقیق و با جزئیات
- رابط کاربری زیبا و در عین حال ساده


ویژگیهای هیگل:
- نرم افزار تحت وب و بدون نیاز به نصب فایل
- دسترسی به پرونده سلامت بیمار
- پشتیبانی به صورت تلفنی واینترنتی
هیگل فراتر از یک پلتفرم نرم افزاری است. ما شریک شما در ارائه خدمات پزشکی در منزل مراجعان شما هستیم.
با سالها تجربه در ارائه خدمات نوین در حوزه سلامت، مفتخریم هیگل را به شما پیشنهاد دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.
سطوح خدمات هیگل
سطوح خدمات هیگل
اطلاعات بیشتری لازم دارید؟
برای مطالعه دقیق امکانات هیگل و دیدن تصاویری از محیط برنامه میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.
برای گرفتن مشاوره، استفاده از دمو و یا گرفتن اطلاعات بیشتر با تماس بگیرید!